Att välja presenter


En uppgift jag undvikit och bävat inför är det här med att välja presenter till familjen. Men idag satte jag mig ner och gjorde det alla i min generation gör nuförtiden för att få inspiration, googla. Och det ganska självklara temat som dyker upp är mitt huvud är ju allt som är typiskt svenskt. Inspirationen är fortfarande ganska torr då det enda som skrivs ner på papper är;

Älg
Flagga
Köttbullar
Dalahäst
Knäckebröd

Och ja, man kan väl tänka sig vilken film jag får allt ifrån? Så det är egentligen inte från min egen inspiration utan helt enkelt från Stig Helmer och hans hårfjong. Börjar fundera på var kreativiteten tog vägen efter studenten. Men efter en tids googlande (tack gode gud för Larry Page och Sergey Brin som grundade sökmotorn, vars information jag just googlade) så hittade jag bra idéer för 6-åringen som innehåller både Pippi Långstrump och Bamse. Vad jag ska ge 9-åringen och mina värdföräldrar återstår att se. Jag kanske vaknar inatt och plötsligt blir upplyst. Vem vet?


Kommentarer
Postat av: Tina

Jag köpte en svenskfotbolls tröja till min kille på 8år och tjejen fick en pippilångstrums docka. Sen fick familjen olika marabo chocklad!

Ett annat tips är annars också osthyvel för sånt har de inte där borta utan i England skärde man osten med en kniv och då blir det ju jättetjocka skivor!

2011-01-01 @ 10:58:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0