Låt nedräkningen börja


Med 32 dagar kvar börjar förberedelserna ta fart och jag måste börja tänka på sådant som försäkring, resväskor och adapters. Den största julklappen, som inte ens fick plats under julgranen, innehöll den snyggaste resväska som jag någonsin fått äran att packa i. En adapter inhandlades på Kjell & Company där de även önskade mig en bra resa. Snart ska en mer regntålig vinterjacka provas ut då det, enligt geografi.nu, regnar i genomsnitt 270 dagar per år vilket förklarar landets smeknamn som "Den gröna ön" (det och det milda klimatet).
Mina tankar kring resan pendlar upp och ner då jag ena dagen är väldigt entusiastisk och bara vill iväg medans jag nästa dag känner lite tvivel och även en gnutta panik.
Men det är sant det min lillebror sa till mig idag.
- Men ett halvår är ju faktiskt inte så lång tid!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0