A shoppers heaven


Nu är jag tillbaka i min underbara säng igen! Tog som sagt bussen till Swords. De har, precis som i London, dubbeldäckare här. Dock är de inte sådär fint röda utan skrikande gula och blå (jag som svensk borde kanske tycka något bättre om de färgerna). I alla fall så kom jag till slut till Swords och att åka buss här kan jämföras med Harry Potters galna resa på Nattbussen.

Jag hittade köpcentret och gick direkt in i en affär som alla pratar om; Penneys.
Penneys är ungefär som en shoppares himmelrike. Det är enormt stort, har allt och är Billigt. Träffade den tyska au pairen där inne och vi spenderade ungefär två timmar i detta underbara paradis. Jag köpte schampo, balsam, två skjortor (jag är galen i skjortor, jag vet), ett par solbrillor och ett par strumpbyxor för 30 euro, alltså 253 kr! Det är tur att jag blivit duktig på att inte shoppa för annars hade jag inte haft något av lönen kvar. Handlade även en t-shirt och en kjol på H&M, plus en Mars-choklad i någon affär. Men måste även påpeka att dessa inköp var nödvändiga (okej, kanske inte solbrillorna men jag har hemliga planer för dem) då min garderob nästan ekar av tomhet och så gör även schampo- och balsamflaskorna.

Åt sedan mat på ett ställe som hade ett namn som fick mig att sätta hamburgaren i halsen; Abrakebabra. Ja, läs nu ordentligt och gissa er till varför! Vi fann det väldigt lustigt och kreativt. Gick efter det och träffade två spanska tjejer och satte oss på en pub och umgicks. Hade en riktigt bra kväll med väldigt trevligt sällskap!





Kommentarer
Postat av: matilda

bra att du köpte dig skjortor så kan jag få tillbaka mina ;) har sett på bilder att du använder dom flitigt hihi. det blir jag bara glad för, du som alltid klagar på att du inte kan låna kläder av mig eftersom vi har "heelt olika stilar." saknar dig som tusan! vet inte riktigt vem av oss jag kommer fira när du kommer hem, kommer nog rikta mycket uppmärksamhet till dig! :D

2011-02-05 @ 04:17:56
Postat av: solan

Hej. Skönt att höra att du har det bra. Är barnen snälla? Skulle va kul att se hur dom ser ut. Har du sett några får än på hedarna? Men det kanske inte ser ut som vi föreställde oss. Det är i alla fall kul att följa dej på dina strapatser. Sköt om dej. Kram

2011-02-05 @ 14:59:28
Postat av: nina

kebab bra, hahah! Najs med billigt :D

2011-02-05 @ 21:43:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0