Ordkunskap och besök


Har sovit bort min ledighet, förutom den lilla svängen till Swords igår där jag gjorde lite inköp. Bland annat ett paraply vilket verkligen var på tiden (även om det mestadels är meningslöst med ett paraply då det alltid blåser för mycket) och även en väldigt snygg väska för ynka sju euro. Men sömnen behövdes eftersom denna förkylning är den värsta jag haft på länge. Men ikväll börjar arbetet igen och eftersom barnen har lov denna vecka ska jag de kommande dagarna kombinera barnvaktssittning och städning. Kommer bli intressant.

Jag lär mig nya ord varje dag. Och vissa av dem är totalt oförståeliga. Som t.ex. en rondell. Visste ni att det heter a roundabout på engelska? Helknäppt. Och när någon nyser utrbrister man "Bless you!" vilket inte har någonting alls att göra med förkylning.

Imorgon är en lycklig dag då Frida och hennes tre vänner kommer till Dublin för ett par dagar. Och efter att ha förklarat hur de tar sig från flygplatsen till hostelet, eftersom jag jobbar och inte kan möta upp dem, så hoppas jag att de ska hamna rätt.


Kommentarer
Postat av: Hanna

roundabout? det hade jag ingen aning om! lär mig mer! :) jag har plockat fram min gamla engelska grammatik-bok från gymnasiet som jag pluggar i nu på egen hand. Jag undrar vad jag gjorde på engelskalektionerna egentligen, inte pluggade grammatik i alla fall. :P

Krya på dig vännen och ha det så kul med frida! Puss o kraaaam Hanna

2011-02-22 @ 18:18:48
Postat av: Nina

Roundabout är verkligen skitful! Kommer ihåg när jag hörde det första gången.. Mycket dåligt val av engelskmännen tycker jag!!

Ha det så kul med Frida och dom andra :D

2011-02-22 @ 20:14:25
URL: http://privatedrive.blogg.se/
Postat av: Pappi

Roundabout....kan detta betyda runt-vadå...kanske Irländarna har fått snurren och detta i rondellen.

Hoppas det blir kul med tjejgänget! Kram

2011-02-23 @ 18:20:33
Postat av: Anonym

Bless you säger man för att förr trodde man att man nös ut själen, så då "skyddar" man kroppen och själen genom att säga så :D

2011-03-01 @ 16:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0