Temple Bar och Eddie Rocket's


Har nu varit på en helt igenom tvättäkta irländsk pub för första gången. Namnet är The Temple Bar vilket innebar irländsk livemusik (ja, det var nästan så man kunde se leprechauns hoppa omkring på borden framför sig), en egen whiskeybar och glada grönklädda irländare. Människorna blandades även med turister och speciellt fransmän och fransyskor då det varit en rugbymatch på stadion i Dublin under eftermiddagen. Om det var Irland eller Frankrike som vann har jag ännu inte fått något svar på då alla verkade ganska neutrala.

Har även upplevt amerikansk kultur då Anna tog med mig till en restaurang som heter Eddie Rocket's, vars upplevelse fick mig att minnas i stort sett alla amerikanska filmer jag någonsin sett. De hade även himmelskt goda hamburgare vilket helt klart gör att jag ger stället fem av fem toast. Kanonkul!

En mycket trevlig kväll som ska avslutas med Across The Universe.

Ger även ett smakprov på vad jag menar med ett irländskt sound.




Kommentarer
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Det var Frankrike som vann, kollade upp det lite tidigare idag. :) Tack för en trevlig kväll!

2011-02-14 @ 12:39:38
URL: http://dublinaupair.blogg.se/
Postat av: Frida

Åh vad mysigt med Irland :) om du inte sett filmen Once måste du det! eller åtminstone lyssna på soundtracket! Så grymt! :)

2011-02-15 @ 19:04:36
Postat av: Pappi

Det ska bli kul med en pubrunda sen...bra att du kollar in vilken som är bäst!



Love you my lovely daugther<3

2011-02-16 @ 21:48:35
Postat av: Anonym

Det ska bli kul med en pubrunda sen...bra att du kollar in vilken som är bäst!



Love you my lovely daugther<3

2011-02-16 @ 21:49:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0