Tjusningen med att vara ledig


Kul att någon kan ha användning av min blogg och finner den inspirerande! Angående lokaltrafiken här på Irland så tycker jag att den är betydligt billigare än i Sverige. Dock tror jag att det kan vara dyrare att åka buss eller tåg om man bor i Dublin. För mig, som bor ett par mil utanför, så kostar en t/r biljett med tåget till Dublin ca 45 kr. Lokaltrafiken är annars sådär. Bussar och tåg går ofta men bussarna är oftast försenade och man får räkna med att vänta 5-10 minuter övertid.

Att äta mat ute är lika dyrt, om än inte dyrare, som i Sverige. Alkohol, som definitivt är en kultur i detta land, är på pubarna lika dyrt som det är på krogen i Sverige. Har ännu inte handlat något av den varan i affären men kan tänka mig att det är billigare (eller ja, jag hoppas på det).

Har varit en turbulent helg och ska bli skönt att vara ledig till och med tisdag kväll. Tar en sväng in till Dublin och träffar en av tjejerna jag träffade i fredags. Trevligt!


Kommentarer
Postat av: Nina

Hoppas du får en mysig kväll, fining

2011-02-13 @ 17:54:44
Postat av: Mamma

Vad roligt att du funnit nya vänner. Ha det så trevligt gumman! Kram

2011-02-13 @ 18:18:11
Postat av: Mammi

Å vad härligt att prata med dig på skype:)

Saknar dig så mycket. Du är en tuff tjej som ger sig iväg så långt hemifrån. Ha en trevlig kväll i Dublin och var försiktig. Puss och kram

2011-02-13 @ 18:51:22
Postat av: Pappi

Saknar dej min prinsessa...ska bli kul med en pubrunda därborta.



Love you<3

2011-02-16 @ 21:53:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0