Pannkakssmet och rullskridskor


Efter fjorton timmars sömn och två alvedon hämtade jag barnen från skolan igår och eftersom det var så fint väder passade vi på att åka rollerblades runt området, för att sedan tillbringa en och en halv timme framför spisen eftersom vi utsett torsdag till den traditionella Pannkaksdagen. Och tre skålar med pannkakssmet senare (jag vet, en och en halv timme), och efter att jag förälskat mig i Golden Sirap, kunde jag kasta mig ner i sängen och göra absolut ingenting.

Denna dag är en aning bättre om jag bortser från ett dunkande huvud som snabbt kunde åtgärdas med en bamyl. Och efter att ha gjort alla mina sysslor funderar jag på om jag ändå ska ta mig in till Dublin ikväll. Borde kanske lyssna till min värdmammas småroliga kommentar när jag sa att jag kanske skulle stanna hemma ikväll:
"It's not like you're dying!"
Vilket hon har helt rätt i. Tror även att jag fortfarande lever kvar i det där med att "inte gå ut och ha roligt om du varit hemma och sjuk dagen innan". Det kan ju faktiskt hända att man mår bättre dagen efter. Måste dock hitta någon att umgås med då de jag frågat är barnvakt ikväll.


Hittade denna kreativa pub i Dublin med citat från kända människor.



Kommentarer
Postat av: Linnea

åh du är så duktig på att blogga! så himla kul att läsa. ångrar att jag inte bloggade om london, men när jag tänker efter mådde jag inte bättre än att det bara skulle blivit mest deppigt haha. det är ensamt, ensamheten var det värsta i london, men när man gjort det, varit sådär ensam, känner man en slags frihet efteråt som jag inte tror går att inse på nåt annat sätt. och man lär känna sig själv och kanske till och med meningen med framtiden <3

2011-02-11 @ 13:32:37
URL: http://linneagustafson.blogspot.com
Postat av: solan

Tråkigt att du blev sjuk, men skönt att höra du är på bättringsvägen. Det är så kul att följa dej på ditt äventyr.Snart är det kalas, och då får du ju komma hem ett tag.Jag brukar också lida av hemlängtan, redan efter 3 dar. Håll ut och krya på dej. Kram

2011-02-11 @ 18:17:51
Postat av: Sarah Wegstedt

Vad trevlig din blogg verkar. kommer definitivt läsa dina inlägg igen! :p Hoppas du har en bra helg =P

2011-02-22 @ 18:25:47
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0