Dublin gånger fem


Har haft grymt trevliga och roliga dagar med Frida och tjejerna. Och det kändes väldigt ledsamt när jag sa hej då till dem på hostelet igår. Att, speciellt, ha Frida här fick Dublin att kännas mer som hemma för ett tag.
I fredags packade jag med mig tandborste och tandkräm och checkade in på hostelet där de bodde. Det heter Mount Eccles Court Hostel och var helt okej. Gick till Penneys och utökade min garderob vilket verkligen behövdes då den ekar av tomhet. Kvällen spenderades på Quays Bar vilket var hur trevligt som helst!

Klockan tio igår var det dags för utcheckning och vädret visade fortfarande sin bästa sida med strålande sol och över tio plusgrader. Jag var fortfarande på shoppinghumör och tjejerna visade mig shoppingens himmelrike nummer 2, Forever 21. Förutom det åt vi mest hela dagen. På ett café fick vi underbart goda crepés och åt en väldigt god muffins på ett annat café.

Veckoslutet har varit bland de bättre och solbrillorna var på större delen av tiden. Önskar bara att den inte gick så fort!
Bilder kommer senare för nu ska jag göra mig iordning för att åka in till Dublin, igen.


Kommentarer
Postat av: erika

jag är verkligen jätte sugen på att komma och hälsa på =)

ska höra med björnen här hemma... jag har ju så dåligt med pengar nu pga körkortet grrrr

2011-02-27 @ 15:52:45
URL: http://dreambeatgirl.blogg.se/
Postat av: Mammi

Å vad härligt det låter med sol och plus 10 grader. Här får vi vänta någon månad i alla fall tills vi känner några vårkänslor. Kramar från oss tre.

2011-02-27 @ 20:11:59
Postat av: Nina

Vad kul att det blev så lyckat - och att vädret varit så härligt!

Jag saknar dig. Massvis.

2011-02-27 @ 20:24:04
URL: http://privatedrive.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2011-07-20 @ 04:20:08
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0