Dublin, food and Swords


Tack för alla kommentarer! Alltid härligt att se att så många läser.

Nu är det fredag. Imorgon har jag varit här en vecka och precis som hemma i Sverige går tiden hur fort som helst. Vädret har blivit sämre. Enligt min mening är det något stormliknande men mina au pair-barn tycker att det är vardagsväder. Som om det inte är konstigt alls att allt flyger omkring...
Den första veckan har gått helt över förväntan och i onsdags tog jag tåget in till Dublin för första gången och träffade en annan au pair från Tyskland. Och det är en fin stad, även om jag inte hann se så mycket av den då vi ganska snart hamnade på en pub där en trubadur spelade redan klockan fyra på eftermiddagen. Men vi fick detso mer uppleva människorna vilket var kvällens höjdpunkt. Den irländska befolkningen har Humor! Har nog sällan skrattat så mycket som under de timmarna.

Och det här med mat. Här äter man på morgonen flingor, müsli eller något liknande. Till lunch äter man mackor och det är inte förrän till middagen som man äter riktig mat. Vilket jag inte riktigt är van vid. Går runt och är halvt hungrig hela tiden men det gör egentligen inte så mycket.
Däremot tycker jag väldigt mycket om maten de lagar. Den är inte så olik svensk mat. Det är i stort sett samma kryddor förutom att de kanske gör maten lite mer smakrik. Jag får även äta rökt lax på mackan dagligen, det är lite som att hamna i himmelriket!

Nu ska jag börja göra mig iordning för snart ska jag åka in till Swords (en stad som ligger nära Donabate) och träffa en annan au pair från Tyskland. Vi ska hänga i ett köpcenter och sedan gå ut på puben ikväll!


Såhär kan irländska människor se ut.



Kommentarer
Postat av: nina

Lax på mackan låter inte ett dugg gott, men eftersom du gillar det så låter det himla bra ändå. Och ännu bättre att du gillar maten :D Jag saknar dig, men det känns mycket bättre när man kan gå in här på bloggen med jämna mellanrum (läs: varje gång man bänkar sig framför datorn) och se hur du har det!

2011-02-04 @ 23:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0