Hur man får barn att somna


Att få barn attt somna är nog min största utmaning hittills, speciellt när de ska nattas i samma säng. De ord jag uttalat (eller snarare ropat) den senaste halvtimmen är:
"Hey! Stop chatting!"
Men de är ju barn och barn distraheras ju gärna av roligare saker än att sova. Apropå barnen så har ju vissa frågat om jag inte kan visa bilder på dem. Tyvärr har jag lovat föräldrarna att inte lägga upp bilder på barnen eftersom bloggen är allmän och kan läsas av alla. Men jag tänkte skicka några bilder till pappa så kan han visa dem vidare till de som vill se hur de ser ut!

Idag har jag annars inte gjort särskilt mycket av intresse. Utnyttjade min sovmorgon och steg inte upp ur sängen förrän vid halv tolv - vilket dock berodde på upptäckten av ett gigantiskt spindelnät över min säng som någon vävt under natten. Inte alls så mysigt. Det typiskt irländska regnet visade sig även idag och tydligen så tycker inte bilisterna här att man borde visa hänsyn till fotgängare. Jag blev nedstänkt tre gånger på vägen till affären. Och det handlade inte heller om några droppar av rent vatten utan nu pratar vi lerig vattendusch! Så jag klev argt in i butiken och såg antagligen ut som någon som just ramlat i en lerig vattenpöl.

Pust.. nu har de äntligen blivit tysta och... nej förresten. Nu kom någon ner.
Ahh, jaja. De somnar nog till slut!


Kommentarer
Postat av: solan

Hej igen. Ja det kommer jag ihåg från det jag var barnvakt förr, att det va inte lätt att få dem att sova. Jag nämner inga namn. Jag läste en saga, det hjälpte en liten stund, ända tills sagan va slut. Ja, naturligtvis ska du inte lägga ut bilder på dem. Tänkte inte så långt. Lycka till med nattningen. Kram

2011-02-06 @ 14:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0