The first weekend


Har nu utökat min bekantkrets med ytterligare tre länder; Frankrike, Belgien och Italien. Vilket betyder att jag invigt kindpussar och fått lyssna på franska konversationer som faller mig helt i smaken. Om inte språket skulle vara så otroligt svårt att lära sig så skulle jag verkligen försöka.

Igår åkte jag in till Dublin och strosade omkring ensam några timmar för att sedan möta Pauline, den franska au pairen som bor bredvid mig. Vi promenerade längs floden Liffey som rinner genom Dublin och gjorde ett snabbt besök på The National Museum. Åt lite mat för att sedan ta tåget till Malahide (Malahide ligger en tågstation från Donabate) där vi gick till en pub för att träffa sex andra au pairer (franska, spanska, italienska och belgiska). Två otroligt bra band spelade under kvällen och vi drack Bulmers som är en irländsk cider.

Idag skulle jag och Pauline besöka Howth som ligger mellan Donabate och Dublin. Dock hamnade vi på något sätt helt fel och kom aldrig dit vi skulle. Istället fick vi ett kallt skyfall över oss, en alltför lång promenad men däremot en fin utsikt.

Nu är jag helt slut och skulle kunna sova flera dygn i sträck. Och idag saknar jag min familj. Det ultimata vore om jag fick en liten stund vid köksbordet hemma varje kväll, bara för att få prata om dagen och bara vara där. Men det är tröttheten som talar nu och absolut ingenting att oroa sig för. Imorgon är en ny dag och jag kommer vara full av energi igen.
Men jag måste säga att jag hade en grymt bra första helg på Irland!

Dublin



I sökandet efter Howth





Kommentarer
Postat av: matilda

åh det är så roligt att läsa allt!!!!!!

2011-02-08 @ 15:57:03
Postat av: Frida

Hej!

Vad kul att du har träffat en fransk au pair. Jag läser franska i sklolan och tycker det är jätte kul,fast just nu har jag trättnat på min lärare.



Här har det kommit flera dm snö, så inge regn här inte. Ha de bra, massa kramar frida♥

2011-02-10 @ 19:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0