Behind the scenes


Det hela började alltså förra sommaren, efter studenten och efter att ha varit väldigt planlös ett par veckor. Jag fick ett tips om en hemsida, aupairworld.com, där familjer och au pairer lägger upp sina profiler och sedan tar kontakt med den som passar en bäst. Så jag la upp en profil, valde i stort sett alla länder som fanns och började sökandet. Och jag fick flera kontaktförfrågningar per dag, och jag skickade ett antal i veckan.

Så till slut blev det oktober och en familj från Irland tog kontakt med mig. Jag accepterade förfrågan och vi började mejla varandra. Det kändes väldigt bra och efter ett par veckor pratade vi på telefonen och saken bestämdes, jag skulle komma i slutet av januari.
Så nu sitter jag här mitt i alla förberedelser och längtar med skräckblandad förtjusning på att den 29 januari ska komma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0