Den första veckan


Nu vet jag hur min första vecka kommer att se ut på Irland! Blev så entusiastisk när jag läste mejlet på jobbet att jag kröp ner till tio års ålder igen och skuttade omkring. Det goda intrycket jag jobbat på under dessa första tre dagar borde ha sjunkit till noll för de som såg mig (vilket jag hoppas att ingen gjorde).
I alla fall så blir det en relativt lugn vecka. Min första seriösa barnvaktssittning börjar på dag nummer tre och är även kvällstid vilket säkert (?) kan underlätta. Min värdfamilj har tydligen en granne som förra veckan tog emot en au pair från Frankrike, vilket innebär att jag har någon att träffa som även bor väldigt nära mig.
Jag kommer alltså lära mig både engelska (flytande), tyska och franska under dessa månader. Eller ja, några grunder i alla fall. Börjar redan känna mig världsvan.

Nu måste jag även seriöst börja tänka på presenter. Pippi Långstrump på engelska (bok), marabouchoklad, osthyvel (vore ju väldigt pinsamt om de redan skulle äga en så funderar på att vänta med den presenten tills jag kollat kökslådorna) och något till 9-åringen. Fotbollströjan är fortfarande det bästa och även det enda alternativ jag har.

Gick även med i en au pair-cirkel på facebook (aupaircircle eller något liknande) som jag blev tipsad om.

Dags att sova. Upp igen halv sju imorgon.


Kommentarer
Postat av: Tina

Vad kul att du är så exalterad!! Haha måste säga att jag känner igen val av presenter ;)

2011-01-13 @ 15:33:40
Postat av: Jennie

Haha, ja jag tog ju emot tips från den erfarne ;) Hoppas du har det bra där nere!

2011-01-13 @ 21:44:06
URL: http://jenniemeetsireland.blogg.se/
Postat av: Anna - au pair i Dublin

Jag tror inte att osthyvlar existerar på Irland haha. Jag har letat som en tok och det finns inte ens på IKEA. En kompis som är hemma i Sverige nu på semester ska ta med sig en tillbaka till mig när hon åker hit igen haha. :)

2011-01-31 @ 21:41:15
URL: http://dublinaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0