Goodbyes and Packing


Jag åker om två dagar - två dagar! Jag förstår inte var tiden tar vägen. Har sagt orden "Hej då" alltför många gånger den här veckan men jag förstår fortfarande inte att jag ska åka. Undantaget var när jag skulle krama mamma hej då igår kväll och tårarna började rinna. Hej då trygghet och hej då hem ljuva hem. Men känslan kommer ju inte som en överraskning. Och att jag skulle börja tveka över att åka finns ju inte ens på kartan.

Skriver ju med en tysk tjej på facebook som varit i Dublin ett par veckor nu. Hon berättade just att en hårspray med 75 ml i kostar 50 euros! Helt galet dyrt! Ja, det blir helt enkelt att köpa en till hårspray på Ica Näsbyhallen imorgon. Och kanske någon mer ansiktskräm. Och deodorant. Och hudlotion. Och... well, you get the point (nu startar vi övergången till det engelska språket).

Och att ha lite framförhållning angående det här med packning gick ju inte som det var tänkt. Jag åker ju som sagt om två dagar och såhär ser mina resväskor ut:




Däremot kan jag ju försvara mig med att jag placerat halva packningen
på ett tillfälligt och även rullande skrivbord.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0