Swords, supermarket and school


Var och handlade mat med mamman förut idag. Jag räknade ut att jag hörde ordet "I'm sorry" åtta gånger under den halvtimme vi spenderade mellan hyllorna. Du behöver bara vara i vägen i någon sekund innan du antagligen förmodas säga "Oh, I'm sorry". För det är inte det att det är trångt eller att du råkar stöta till någon, utan det är tydligen något man helt enkelt säger, och det ofta. En annan tydlig skillnad som jag börjat förstå funktionen av är hälsningsfrasen när du träffar någon ny:
"Hi! How're you? Nice to meet you."
Meningen är då inte att du ska svara på hur det är med dig (vilket jag antagligen försökt med de senaste två dagarna) utan bara säga att det är trevligt att träffa den andre med. Och att frasen sägs i en hög hastighet gör det omöjligt att ens försöka svara.
Och ordet pants är tydligen underkläder på engelska och inte byxor som det betyder på amerikanska. Inte för att jag har gjort bort mig, nej nej...

Annars kan jag rapportera att mitt huvud fyllts med så mycket information och så många rutiner sedan halv åtta imorse att jag inte ens kan komma ihåg hälften. Skulle kunna slockna på en minut om det inte vore för att min mage ekar av tomhet (men snart ska jag hjälpa till med middagen). Åkte även runt i Swords så jag vet var allt ligger.
Fick en ledig dag imorgon så förhoppningsvis ska jag träffa au pairen som bor i huset bakom mig. Yay!


Kommentarer
Postat av: Pappsen

Roligt med lite nya rutiner och hur det funkar i vardagen...jag är nyfiken!

Första jag tänkte på idag när jag vaknade var javisst ja hon är ju därborta i sitt nya liv.

Sänder även med en varm kram så du slipper att frysa:)

2011-01-31 @ 19:11:36
Postat av: nina

Vad jobbigt att det inte är samma ord haha, hoppas du inte gjorde bort dig allt för mycket då ;) Är jättekul att läsa allting!

2011-01-31 @ 21:29:39
Postat av: Anna-Karin

Hej!



Låter som att du har det helt ok!

Frida och jag är inne o kollar din blogg varje dag, spännande att se vad du gör. Kanske skulle ha gett dej en falnellpyjamas i födelsedagspresent istället :)

Kram A-K & Frida

2011-01-31 @ 22:33:15
Postat av: Hanna

vad intressant det är att läsa din iakttagelser! Jag reagerade också på det i USA, att de säger "oh I'm sorry" heeela tiden. Kom snabbt in i det, jag också och började be om ursäkt för mig själv och sa sorry i varannan mening.

hur är maten? vad äter de till frukost? alltid intressant att veta :)

åh längtar efter nästa inlägg, och ett stort plus är ju att du är så bra på att skriva! ta hand om dig vännen! LOVE /hanna

2011-01-31 @ 23:19:40
Postat av: matilda

jag och dan kommer följa din blogg som faan! kul att du redan trivs, längtar efter dig. puss!

2011-02-01 @ 05:33:22
Postat av: Tina

haha kul, jag känner exakt igen mig! Och mina barn retade ALLTID mig för att jag sa gå och ta på dig pants och svaret kom alltid, jag har redan mina pants på mig! Men man lär sig :) Plus att jag tycker det är mycket roligare att vara brittisk än amerikansk.

Kul att du verkar trivas! Hör av dig om det är något! KRAM

2011-02-01 @ 12:02:55
URL: http://mittlivithailand.blogspot.com
Postat av: Frida

Hej Jennie !



Vad kul att du har det bra, precis som mamma skrev går jag in på din blogg varje dag. Tycker det är jätte kul att läsa dina inlägg.

Bloggen är redan sparad i favoriter. ;)



Ha det jätte bra, massa kramar från kusinen <33

2011-02-01 @ 18:04:09
Postat av: Anonym

Hej Jennie !



Vad kul att du har det bra, precis som mamma skrev går jag in på din blogg varje dag. Tycker det är jätte kul att läsa dina inlägg.

Bloggen är redan sparad i favoriter. ;)



Ha det jätte bra, massa kramar från kusinen <33

2011-02-01 @ 18:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0