The Irish accent


Har äntligen fått 9-åringen att somna då han saknade mamma och pappa som är på fest. La mig till slut bredvid honom i hans säng vilket gjorde susen. Och det var med andan i halsen som jag smög mig ut därifrån efter han somnat.

Igår träffade jag äntligen den tyska au pairen Amelie igen. Vi har haft otur de senaste veckorna då våra scheman krockat totalt men igår kväll hittade vi äntligen en lucka. Jag tog, som vanligt, tåget in till Dublin och mötte upp henne. Gick till Gogarty's Pub där det verkade krylla av svenskar, vilket inte är så vanligt i Dublin. Irland är inte så populärt när det kommer till svenskar. Hade i alla fall en riktigt trevlig kväll som sedan avslutades på The Temple Bar. Tog The Nitelink (nej, jag vet det stavas inte "night" utan "nite") hem och vaknade idag upp med en svullen kind. Jag vet ju att jag är känslig mot nötter men att det skulle bli en sådan reaktion hade jag inte räknat med. Men det var värt varenda m&m som jag stoppade in!

Börjar kunna urskilja den irländska dialekten mer och mer. Man säger t.ex. inte my här utan;
- I just lost mi job!
Ett annat ord är you som uttalas såhär;
- Ya have to do it!





Kommentarer
Postat av: Nina

Jag tycker att du är himla vacker!

2011-03-06 @ 13:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0