The Wheel is turning


Satt nyss och läste ett svenskt mejl och jag, som alltid läser tyst för mig själv, börjar koncentrerat mumla massa ord. Det tog några minuter för mig att inse att jag mumlade på engelska och utan ansträngning översatte meningarna. Något snopet fortsatte jag och började storslaget fantisera ihop min framtid som professionell översättare till böcker. Ja... får väl se hur det blir med den saken.

I söndags följde jag med familjen in till Dublin för att åka Dublins svar till The London Eye, The Wheel. Ett gigantiskt parisehjul som fick oss att se ända bort till Wicklow Mountains. Efter det gick vi allihop till en pub där vi tog en Bulmers, barnen fick självfallet en alkoholfri dryck och hade det allmänt trevligt. Mötte senare upp Anna och vi hamnade på Gogarty's Pub där det spelades livemusik som vanligt.

Igår var det blå himmel, igen, så jag och Pauline promenerade runt vid havet här i Donabate. Jag tog sedan dubbeldäckaren till Swords och inhandlade lite nödvändigheter. Eller ja, vet inte om man kan kalla Collins easy learning Spanish phrasebook nödvändig men när jag fick syn på den på eason fick jag en stark känsla av att jag bara måste ha den. Så spenderade en större del av kvällen och natten med att repetera spanska fraser för mig själv.

Idag är det den traditionella Pancake Tuesday här så jag får trösta mig med det medans alla där hemma äter semlor.

Hasta luego! Adios!





Spenderade dagen med Pauline och havet.





Kommentarer
Postat av: Nina

Fina bilder! Gillar att du är intresserad av språk, och att jobba med att översätta böcker vore skitcoolt. Vi båda vet ju att böcker är verklighetens magi - så det vore nice :D

2011-03-08 @ 17:24:03
URL: http://privatedrive.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0